Vijf Google Ads tips voor een succesvolle campagne

Google Ads is het advertentie programma van Google. Met een goede Ads campagne kan je veel omzet binnenhalen. Als SEO specialist geloof ik dat SEO en SEA elkaar goed kunnen versterken. Daarom heb ik dit artikel geschreven waarin ik vijf Google Ads tips geef. Als je deze tips aanhoudt, vergroot je de kans op een succesvolle Google Ads campagne.
Vijf Google Ads tips
Ben je van plan om een Google Ads campagne op te zetten, maar weet je niet waar je moet beginnen? Lees dan dit artikel en bekijk of je deze vijf Google Ads tips kan gebruiken.
Gebruik een pay per click planner
Een planner kan helpen bij het in kaart brengen van de campagne. Er zijn online diverse tools beschikbaar die jouw kunnen helpen. Deze tools helpen ook om te zien hoe jouw adverenties eruit zien en of je aan het limiet qua karakters voldoet.
2. Vermijd brede zoekwoorden
Als je teveel met brede zoekwoorden gebruikt. ga je veel ongewenst bezoek krijgen. Je moet het echt goed doen als het gaat om je zoekwoorden, daarom moeten testen en tweaken een onderdeel van je strategie zijn. Als jouw zoekwoorden te breed zijn, plaatst Google jouw advertentie voor de verkeerde doelgroep, wat minder klikken en hogere kosten betekent. Bekijk wat werkt en pas ze aan om jouw advertenties het beste af te stemmen op de doelgroep. Je zal waarschijnlijk de eerste keer niet de juiste mix krijgen, maar je moet zoekwoorden blijven toevoegen, verwijderen en aanpassen totdat je dat wel doet.
3. Draai geen onnodige advertenties
Als jouw advertentie niet overeenkomt met de bedoeling van de zoeker, krijg je niet genoeg klikken om de kosten te rechtvaardigen. De titel en advertentietekst moeten overeenkomen met de zoekwoorden waarop je biedt, en de oplossing die jouw advertentie voor marketing nodig heeft om het pijnpunt op te lossen dat de zoeker ervaart. Het is een combinatie die de resultaten oplevert waarnaar je op zoek bent, en het kan slechts een paar aanpassingen zijn. Je hebt de mogelijkheid om meerdere advertenties per campagne te maken. Gebruik deze functie om te splitsen welke advertenties het beste werken. Of, nog beter, gebruik de Responsive Search Ads-functie van Google.
4. Verbeter de kwaliteitsscore
De kwaliteitsscore zegt hoe Google bepaalt hoe jouw advertentie moet worden gerangschikt. Dit gaat vooral om de combinatie van de zoekwoorden, advertenties en bestemmingspagina. Als de synergie tussen deze drie zaken goed is, zal de kwaliteitsscore hoog zijn. Als de kwaliteitsscore laag is, zullen jouw advertenties minder goed scoren en worden kliks duurder.
5. Optimaliseer de bestemmingspagina
Jouw inspanningen mogen niet stoppen bij de advertentie. De gebruikerservaring na een klik is net zo belangrijk. Wat ziet de gebruiker zodra hij op een advertentie klikt? Is jouw bestemmingspagina geoptimaliseerd voor conversies, wat betekent dat deze dezelfde zoekwoorden gebruikt? Lost de pagina het pijnpunt van jouw gebruiker op of beantwoordt de pagina hun vraag?

SEO ervaring sinds 2008
Fulltime SEO specialist sinds 2013
Expertises: Copywriting, technische SEO, linkbuilding, on-page SEO, zoekwoorden onderzoek, allround
Recente reacties