In Mei 2013 ben ik bij SHUZ.nl begonnen als SEO specialist. Dit was voor mij de eerste functie waarbij de volledige focus op SEO lag. SHUZ is een keten van schoenenwinkels die in 2013 net een jaar met een webshop bezig waren. Mijn taak was om de organische vindbaarheid van de webshop vorm te geven. Omdat er met een kleinschalig team gewerkt werd, draaide ik 2 keer per jaar volledig mee in het verwerken van de order tijdens de SALE periodes. In die periodes kwamen er zoveel orders binnen dat we soms wel tot 20 dagen aaneengesloten werkten om alles te verwerken. Buiten de sale periodes heb ik de kans gekregen om mij steeds meer in SEO te verdiepen en dit toe te passen op de website. Zo ben ik onder andere verantwoordelijk geweest voor het omgooien van de URL structuur, het schrijven van kwalitatieve content en het opstarten van linkbuilding. Samen met de webshopmanager hebben we ook een structuur neergezet voor het schrijven van content voor nieuwe collecties. Hierdoor konden de collega’s snel en eenvoudig goede teksten produceren als een nieuwe collectie binnen kwam.
Resultaten na 3 jaar bij SHUZ.nl
- Organisch verkeer is met 120% gegroeid in 3 jaar tijd
- Organische omzet met 55% gegroeid
- Aantal top 3 trefwoorden van 0 naar 37
- Belangrijkste trefwoorden gestegen Floris van Bommel (van 14 naar 5) en Floris van Bommel sneakers van >50 naar 1.