5 dodelijke Google Adwords fouten die je blut kunnen maken

Google Adwords fouten

Iedereen is altijd op zoek naar manieren om meer uit marketing inspanningen te halen. Als je Google Ads op basis van betalen per klik niet hebt gebruikt om gericht verkeer naar jouw bestemmingspagina’s te leiden, bewijs je jezelf misschien een slechte dienst. Meer klikken vertalen zich in meer bezoekers, leads en klanten voor jouw bedrijf. Het kan vrij snel gebeuren, wanneer je alle fouten vermijdt die adverteerders blut maken en leert hoe u Google Ads met hoge conversies instelt.

3 dodelijke Google Adwords fouten

In dit artikel ga ik een drietal fouten benoemen waarmee je bedrijf snel failliet kan gaan op Google Ads.

  1. Gebrek aan Ad extensies

    Een van de redenen waarop jouw campagne veel geld kan verbrassen. Geen advertentie extensies hebben of optimaliseren: beide Advertentiefouten die kunnen worden vermeden. Google heeft het al gemakkelijker gemaakt om een ​​betere advertentietekst te schrijven en jouw instellingen aan te passen om de beste ROI te behalen. Met advertentie-extensies kan je sitelinks, oproep- en locatie-extensies gebruiken om jouw advertentie te verbeteren.De juiste advertentie-extensies zullen uiteindelijk de klikfrequentie verhogen. De uitdaging is ervoor te zorgen dat jouw bestemmingspagina veel conversies genereert, zodat bezoekers die daar aankomen gemakkelijk kunnen vinden wat ze zoeken.

  2. Niet de juiste zoekwoorden categorieën gebruiken

    Er zijn drie categorieën zoekwoorden die elke Google Ads adverteerder moet kennen; Breed zoeken, Zinsdeel, Exacte match. De fout die mensen vaak maken, is het gebruik van het verkeerde zoektype voor zoekwoorden. Met Google kan je jouw advertenties weergeven in elk van de bovenstaande zoekwoorden. Het is jouw eigen verantwoordelijkheid om te beslissen welke je wilt gebruiken. Het is verstandig om je goed te verdiepen in deze categorieën voor je een campagne opzet.

  3. Geen uitsluitingszoekwoorden gebruiken

    Het niet gebruiken van uitsluitingszoekwoorden is een van de grootste advertentiefouten die ik zie. Google verwerkt elke dag meer dan 6 miljoen zoekwoorden en 15% daarvan is 100% nieuw, dat wil zeggen zoekwoorden die Google nog niet heeft geregistreerd. Dit betekent dat sommige van deze zoekwoorden van hoge kwaliteit zijn, terwijl andere nadelig zijn voor bieden en targeten. Door een uitsluitingszoekwoord te gebruiken, kan je zoekwoorden uitsluiten die niet goed passen bij jouw product of service. Hierdoor kan je de kosten verlagen en jouw inkomsten verhogen. Veel adverteerders maken de fout dat ze het belang van het samenstellen van een lijst met uitsluitingszoekwoorden negeren en zich vervolgens afvragen waarom hun advertenties niet op de juiste manier worden geconverteerd.

Wil je alle Google Adwords fouten voorkomen? Ben je op zoek naar een specialist die kan helpen met het opzetten van de Google Adwords campagne? Neem dan zeker contact op en dan kijken we samen naar de beste oplossing.

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Get started

If you want to get a free consultation without any obligations, fill in the form below and we'll get in touch with you.




    Wanneer je dit formulier gebruikt, ga je akkoord met de opslag en verwerking van jouw gegevens door deze website.